Shoppingspree

Ett shoppingspree har ägt rum igen, denna gång var det dock inte jag som stod för kalaset.

Min mor och far ska köpa ny dator, bredband, abbonemang, mobiltelefon, ja rubbet helt enkelt, så jag och far min gav oss ut på jakt, och när vi handlar så ska det ju gå fort.
Vi började med att handla ny telefon till pappa, en nokia E65 blev det, den köpte vi hos tysken. (Mediamarkt)
Sen åkte vi till Expert, snackade med Pete-master en bra stund, dock var det inte Pete´s dag denna dag, ingenting fungerade, pappret tog slut i skrivaren, internet hängde sig, ja ni hajjar.
Det blev iaf en Sony Vaio med Intel Core2 duo processor, 2gig RAM och 200 Gig HD, Fullt tillräckligt för det dom ska använda den till!  Vi såg även till att skaffa mobilt bredband med detsamma, pappa tyckte det var viktigt att han kunde sitta i hönshuset och surfa.

Sen bar det av ner till staden, vi åkte till Kjell och köpte tillbehör till den nya datorn, minneskort till mobilen, ja rubbet där också faktiskt. Sen vidare till Telia, snackade med Frigge som fixade både det ena och det andra.
Pappa var helt snurrig eftersom han inte förstod vad han handlade eller till vad, han tecknade även 3 olika abbonemang utan att behöva skriva på nånstans. "Jag litar på Sperre vetty!" - Sa Frigge.
Detta blev en fras som jag fick höra ett paar gånger senare under dagen av min far.

Sen bar det av till Svärtinge för att installera hela kalaset, detta visade sig ta längre tid än planerat, upplärningsprocessen om nya datorn har varit lång och den är inte över än känner jag, jag lär väl få vara telefonsupport dygnet runt...  :P
Men kul har dom, Pappa har redan börjat mailbomba alla han känner..

Sov över i Svärtinge till idag, idag har jag fixat och donat hemma (läs spelat xbox), men jag har också varit ute på en extremt lång promenad! Det visade sig vara värsta vårvädret ute, dock blåste det extremt på himpafältet, tur att man har Gore Tex!

     <-Den här dryga minen har jag alltid när jag fotar mig själv!

Nu ska jag nog åka till Levins jobb och störa honom lite grann!

// CS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0