Det här med internetberoende...

Varje kväll så spenderar jag mellan 1-3 timmar till att slösurfa, om jag inte gör det så spelar jag säkerligen Xbox eller läser Leif GW Persson´s böcker. Men vanligtvis så slösurfar jag.

Högst på listan just nu står wikipedia.se.
Jag kan sitta i flera timmar och läsa olika artiklar om olika saker, jag försöker släcka nån form av kunskapstörst tror jag, ofta blir det olika artiklar som berör mitt jobb, man kan på så sätt briljera om någon t ex frågar vad som kommer efter kilobyte, megabyte och gigabyte. Det har jag memorerat:
Kilobyte
Megabyte
Gigabyte
Terabyte
Petabyte
Exabyte
Zetabyte
Yottabyte

Är jag skadad?

Nu sitter jag och läser följande:
Saxat från wikipedia.se:
Benazir Bhutto (
urdu بینظیر بھٹو), född 21 juni 1953 i Karachi, död 27 december 2007 i Rawalpindi, var en pakistansk politiker. Bhutto var Pakistans premiärminister 1988-1990 och 1993-1996 och således den första kvinnliga regeringschefen i ett muslimskt land efter kolonialtiden. Hon avled till följd av ett självmordsattentat.

Se där, imorse när jag vaknade hade jag inte en aning om att det ens fanns en kvinna som hette Benazir Bhutto!

Bland mina favoritslösurfningssidor återfinner ni följande adresser:

www.youtube.com
www.imdb.com
http://stureplansvackraste.blogspot.com (helt och hållet en genial blogg)
www.wikipedia.se
www.tattoofinder.com
www.magnusuggla.nu/blogg
www.flashback.info
www.kebnekaise.nu
www.cdon.com
www.facebook.com
www.klokboken.com
http://www.pierretauberman.blogg.se/ (bjuder på extra läsare P ;) )
http://home.swipnet.se/sonoloco/
www.posth.blogg.se (Se till att börja blogga igen Posth!)

Och om jag har extremt lite att göra så händer det att jag går in på aftonbladet.se. Extremt lite.

Tja
// CS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0