Vi är så dåliga bloggare.

Jag vet, B-man vet. Men det ska bli ändring på!! Eller hur B?

Idag har jag varit med om en nära-örnen-upplevelse! Inte varje dag, har varit en kanondag på alla sätt och vis!
Vaknade imorse, av att kl ringer vid 06.30, tvättstugetajm, Jippiii. INTE.
Hursom, avklarade de 5 maskinerna tvätt vi samlat på oss på 2 timmar, sen var det bara att fylla på termosen och bege sig till Valdemarsvik, åkte fel som vanligt, det gör jag alltid med eniros vägbeskrivning, den är verkligen helkass. "Kör sedan rakt fram i 25km" stod det, och det skulle jag ju självklart inte ha gjort, jag hamnade rejält fel och det visade sig att Eniro glömt att man skulle svänga vänster först, och sen köra 25km nästan rakt fram.
Jaja, jag kom fram till sist, ja inte till Valdemarsvik, nej nej, längre än så åkte jag, väl framme och förväntansfull gav jag mig ut i skogen, enligt min källa så skulle det fullkomligt krylla av Havsörn i det här området!

Jag vandrade omkring i ett par timmar utan att ha sett mer än ett par svanar, då bestämde jag mig för att ta lunch i solskenet på ett berg i en dunge. Mycket trevligt, bara jag och min karlssons fyrkant med conjacsmedvurst på.
Efter maten så kände jag mig väl ganska så färdig med att fota havsörn, ännu en gång så hade herr Örn inte behagat dyka upp. Men så händer det, när jag är påväg ut ur dungen så kommer en ståtlig havsörn flygandes rakt emot mig, jag blir minst lika rädd som örnen, de är inte direkt små på nära håll kan jag lova.
Hursom, blixtsnabbt (kanske lite för blixtsnabbt för de är lite oskarpa!) sliter jag upp kameran och får dessa 2 bilder:

image195image194
Vad tycker ni?

Ikväll ska vi på bio, Cloverfield, säkert en skitfilm utan dess like, men Rambo har ju inte haft premiär ännu! :P

Vill ni ha tips på en bra biofilm så ska ni se Into the wild!! Sjukt bra. Say no more.

Nu blir det dushen, jag luktar tång.

Ciao ciao // CS

Kommentarer
Postat av: Posth

Otroligt bra bilder! Imponerande!

2008-02-14 @ 13:18:11
URL: http://posth.blogg.se
Postat av: mumba

http://www.mumba.se/index.php?categoryID=132

2008-02-14 @ 13:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0