Man kanske skulle ta upp bloggandet?

Jag vet inte, vad tycker ni?

Min wingman BK gjorde slag i saken tidigare idag, så nu känner jag mig tvingad att göra detsamma.
Tur för er att jag haft en sjukt bra dag:

Började med att sova till 09.35, sen låg jag kvar i sängen ytterligare 20 min, bara för att känna av ledigheten lite extra! Sen gick jag upp, diskade, åt frukost, och sen var det dags att börja med lunchen, Fia var i Norrköping och hade intervjuer idag så vi skulle ha en lunchdejt i vårt kök kl 11.30.
Det blev köttbullar, makaroner och brunsås, jag hade gjort brunsås till ett helt kompani, men Fia ville inte ha brunsås, hon är mer en ketchup/senap-människa, så jag fick 6dl sås själv!

Jag ringde min bro, Rob, han hade inget för sig så jag frågade om han ville hänga på runt Ågelsjön, en mix av motion, fika och fotografering. Klart han var sugen.
Åkte och hämtade Rob i Ljunga, fick åka genom hela stan eftersom den j-vla söderleden är under ombyggnad.
Men det blev inget Ågelsjön, istället bestämde vi oss för att åka till ett ställe som Rob hade hittat, en borgsruin utanför Kimstad. Verkade vara ett toppenställe för en kopp kaffe, så vi styrde vår kåsa ditåt.

 

På vägen dit så får vi syn på en flock hjortar som står och betar på en äng en bit från vägen, vi stannar bilen så sakta som vi bara kan och smyger ut i skogen i hopp om att fånga en på bild på nära håll.
Detta blev början på en lång jakt, vi följde efter flocken en bra bit in i skogen, men de var liksom lite smidigare än oss, sprang även rakt in i en stor rovfågel, tror det var en ormvråk men jag är inte säker, tyvärr så fick jag den inte på bild. Hursom, vi gav upp jakten efter ett tag och hittade som tur var tillbaks till bilen.
Men nu vet jag var de håller hus, så det blir en expedition dit snart igen nån tidig morgon med kamouflage och hela kitet. 

Sen åkte vi vidare till där här slottsruinen, nedanför så breder en lång sandstrand ut sig, perfekt att slå ihjäl lite tid en vacker sommardag! Kaffet smakade mycket bättre än alltid annars, vilket det alltid gör när man är ute.
Vi satt i blåsten och filosoferade en bra stund innan vi åkte hem.

       

Rob håller på att skriva en lista på saker som han SKA göra nån gång i sitt liv, vilket jag också blev sugen på, kommer säkerligen publicera den här på bloggen isf. 
Iaf, på Robs lista fanns t ex ; dyka bland vithajar (i bur då! ), hoppa bungyjump, bila genom USA mm.



 Kom precis hem från gymmet, gick bra som fan, var på gymgrossisten förut och handlade kosttillskott för 900kr.
Köpte ett nytt kreatin, Kre-Alkalyn, skulle tydligen vara bra grejer. Snabbverkande skulle det också vara, vilket jag snart skulle bli varse om, rekommenderad dos var 2-4 kapslar 30-60 min innan träning, jag tänkte att det var bäst att ta det lite lugnt i början, så jag tog bara 2st innan jag åkte ner på stan. Påväg ner känner jag mig ganska speedad, det var sjuk bilkö också till råga på allt, kände mig väldigt lättirriterad också.
Väl på gymmet så kändes det mycket bra, kände mig väl något mer uthållig än vanligt, men det kan ha varit ren inbillning också! =) Ska väl ge det en chans iallafall, men aldrig att jag slänger i mig 4 kapslar på en gång..
Riktigt hästakaffe, som Kock-Tina skulle ha sagt!

Nu ska vi kolla på Lost!

Over and out // CS

Kommentarer
Postat av: Björn

har du inte lärt dig kosttillskottens grundregel ?

3 * max_dos = bra

Allt annat är bara slöseri med tid och pengar :)

2008-02-26 @ 08:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0