Charlie Wilson´s war

Blev bio igår, vi skulle först ha sett Arn, men väl framme så upptäckte vi att Charlie Wilsons war hade haft premiär, så vi singlade slant om det hela, Charlie vann så nu tyder ju det mesta på att Arn är en skitfilm..Nån som kan dementera eller bekräfta? =)

Igår var vi och kollade på en lägenhet, en stor 2a med balkong på söder, vi var helt sålda och eld & lågor, men sen fick vi veta att hyresvärden redan skickat kontrakten till nån annan som var intresserad. Skit också. Men det går väl fler tåg får vi hoppas! Nån som ska flytta? Blir hemnet nu, är så trött på betongen här..
Man kanske skulle "göra en Posth" och flytta till Jursla? Fast det är klart, Posth bor ju som sagt där, det skulle aldrig sluta bra.. =)

Ledig idag, sitter i mitt kök och internetknarkar. Ska ut till Svärtinge snart och hjälpa mor och far att installera ett ADSL-modem och en trådlös "Reuter" som dom säger, efter att ha sett Telias reklam så tror alla över 40 att det heter "reuter" och inte "router". Vet inte om jag skrev det, men dom skaffade mobilt bredband först, och det skulle finnas full 3g-teckning i hela Svärtinge, men lik förbannat så fick ju extremt svag signal.
Efter att jag konstaterat att om man höll datorn utanför ytterdörren så fungerade det klockrent, men så fort man tog in den så försvagades signalen. Mycket märkligt tyckte jag. Det tyckte far min också till en början, tills han erinrade sig om att de faktiskt har Eternitplattor under fasaden, runt hela kåken.
Kunde detta vara orsaken? Ehh, aa! =)
Så det blev till att häva abonnemanget och köra på ADSL istället! (Tack Pita & Frigge)

Nu ska jag ringa min vapendragare Rob, det är lattédags.

// CS

Kommentarer
Postat av: Posth

Ni är välkomna!

2008-02-10 @ 23:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0