Ledig dag!

Ledig idag med, inte helt fel.
Dagen började med att jag sov till halv 11, inte så bra kanske, men jag hade liksom inte så mycket planerat, Peggy har ju dessutom visat sig vara svårlagad så jag kan inte ta mig nånstans.

Det storstädades, det diskades, det klipptes hår.
Fick hembesök av min frisör och vän Carro, TUSEN TACK!, inte alla som får hembesök av sina frisörer!
Sen åkte jag och handlade mat för en fotbollslag, syrran fick skjutsa mig, ner till Bussgods vid resecentrum, mitt i rusningstrafiken.. Men jag var tvungen, har sålt en objektiv till en man i Falköping.
Mannen i Falköping lät precis som Bert Karlsson, trodde nästan att det var Bert som ringde förut.
Påtal om Bert, kan förövrigt rekommendera hans bok "Mitt liv som Bert", mycket underhållande.

Kom precis hem från Svärtinge, satt i solen på altanen och drack kaffe med farsan, han drack rosévin för att fira att han är ledig i 3 dagar. Rosévin. Det är manligt det!..

Nu sitter jag här med en trerätters;
Förrätt; en kiwi
Varmrätt; Tortellini med riven ost och ketchup
Efterrätt; En skål med Dulce de lechéglass
Till detta avnjuts ett glas kall päronsaft.

Är helt såld på Tomas Andersson Wij, han snurrar på ipoden 24-7 för tillfället.
Och såklart Afasi & Filthys nya album.

Nu ska jag se på "Dansar med vargar" men kevin costner, den gamla kultfilmen som är 4timmar lång men också galet bra!

På återseende
// CS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0