Svenska språkets äckligaste ord.

Sitter och roddar lite i en idé till en bok som jag och min chef har, det hela började med att vi för nåt år sedan på lunchrasten satt och försökte komma på så äckliga ord som möjligt, detta visade sig vara enklare än vi trodde och nu har vi seriösa planer på att skriva en bok med titeln "Svenska språkets äckligaste ord".
Tror det kan bli en hit, lite åt Fredrik Lindström hållet.

Jag ger er ett par smakprov:

-Vulva
-Venusberg
-Sekret
-Adamsäpple
-Svällkropp

Det äckligaste ordet av dem alla måste ju ändå vara Moderkaka, jag menar, smaka på ordet och lyssna på hur  äckligt det låter. Moderkaka. Jag ryser när jag hör det. Moderkaka.

Förlåt om jag precis förstörde er kväll!

// CS

Kommentarer
Postat av: K-A

De flesta ord ni tycker är äckliga förknippas med det kvinnliga könet, ligger det någon tanke bakom detta? Kuk, fjong och stubb är inte heller vackra ord.

2007-11-06 @ 21:32:09
Postat av: CS

haha, nae du K-A det ligger ingen tanke bakom detta.De andra ordens fulhet har du rätt i. Tack för ordtipsen!

2007-11-06 @ 21:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0