Dancemaster

Igår man ute och svira lite, kostymen på och en slick skjorta.
Fullt ös helt enkelt. Dock tog jag ut svängarna lite, ett litet spagat på dansgovlet höjer ju alltid nivån lite. Sagt och gjort, pang, ner direkt men sen tog det slut. Jag kunde inte resa mig upp och idag 24 timmar efteråt kan jag inte använda vänster benet. Jag kan inte sitta på vänster skinka/lår för att det smärtar så frukansvärt, jag kan inte ha foten i golvet för den vinkeln frestar på baksidan av låret. När jag ligger i sängen måste jag ligga på sidan för att inte belasta vänsterlår/skinka. När jag går så kan jag bara släpa benet och inte stödja på det. Jag kan inte böja mig framåt för då stramar det så pass mycket. Jag kan inte städa min lägenhet som jag planerat pga detta.

Tänkte googla lite för att bli lite upplyst om vad man kan göra? Jag har behandlat med tigerbalsam och vetekudde... Skönt ja, bra? Nej. Kyla är det som gäller. Dock försent nu.
Läste detta på ett forum "Behandla absolut inte med massage och/eller värmebehandling de första dygnen efter bristningen. Sånt kan du börja med efter ca. tre dygn, då gör det nytta. Men börjar du med det för tidigt gör det faktsikt mer skada än nytta."

YESSSSö.

Men det kommer mera

"Men gå till en läkare som säkert bäst kan avgöra vilken behandling som är lämplig. Räkna med att det kan ta ett par månader innan du är något sånär återställd"

Jag är så jävla överkörd.... Kan inte gå och handla lr nått, kommer sluta med att jag svälter ihjäl..

/Björn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0