Astrid Lindgren

Hur många är vi inte som läst, sett eller på något sätt upplevt något av Astrid Lindgrens verk? Genom att idag se dokumentären på tv4 upplevde jag delar av min barndom jag inte kommit i kontakt med på länge.
Astrid Lindgren har påverkat oss alla, hon har lockat oss till skratt, till eftertanke och till gråt. Vi har alla speciella minnen och jag som tydligen var lite extra gråtmild fick tårar i ögonen när de bara visade korta sekvenser ur Bröderna Lejonhjärta. Det som gör Astrid till en så stor författarinna är just att de även lockar fram känslorna hos en när man blir lite äldre vilket är något unikt. Jag hoppas verkligen att om jag får några barn, så skall jag ges chansen att läsa ur Astrids böcker för dem och ge dem vad jag själv har fått.

Astrid i våra hjärtan
image140

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0