Välj för miljön när du konsumerar

Om vi inte skär på våra utsläpp kommer en resa som Abisko08 aldrig att bli av, eller man kommer givetvis kunna resa dit. Men vad kommer det finnas att titta på? Höga aspgråa kullar utan liv och rörelse, smutsigt vatten att dricka ur och förgiftade lingon. Det är vad vi går mot, ni vet det va?! Om ni inte vet det så är det jävligt angeläget att ni tar er en funderare kring det och försöker göra något åt det.
Sätt upp mål, gör småsaker, åk kollektivt, planera resor. Det finns 100-tals saker den vanlige personen kan göra, och gör alla det gemensamt. Förstå verkan!!

Själv har jag börjat köpa när producerade varor i större utsträckning, jag med en studentekonomi kan inte göra allt men det är viktigt att börja någonstans.
Exempelvis har jag honung framför mig nu, det fanns tre sorter att välja på
-Impoterade från sydamerika
-skånsk
-västerbotten

det skilde 15:- på den skånska och den sydamerikanska, den från västerbotten var dubbelt så dyr. Jag valde den skånska och tänkte att om vi alla gör så kapar vi över 1000 mils resa för honungen. Dvs en jävla massa koldioxid.
Så är skånsk honung du också!

/B-man


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0