Rickard Posth aka Jehovas vittnen

Igårkväll var jag på ica och inhandlade folköl, raklödder och fläskfilé, väl framme i kassan blir jag frågad om leg.
Inte varje dag, speciellt inte då expediten såg ut att vara född på 90-talet själv, jag log lite grann och visade mitt id-kort, stoltheten åkte i golvet och jag sprang gråtandes därifrån...Njae, inte riktigt, men nästan.

Hursom, väl hemma igen så är det dags att skära fläskfilén, jag tar fram den största och vassaste kniven jag kan hitta och börjar sedan skära små bitar, jag känner mig som Abisko08´s idol; Per Morberg där jag står.

Plötsligt ringer det på dörren, Fia springer och öppnar.
"-Hejsan, vi kommer från Jehovas vittnen och vi söker Cristian" hörs en glad röst i trapphuset.
Jag muttrar ett "va i helvete" för mig själv och tar sedan med mig min gigantiska kökskniv och går ut i hallen.
Killarna i trapphuset ryggar tillbaka när jag kommer ut med kniven. Som tur är ser jag ganska snabbt att det är den ökände Rickard Posth och hans vän Jesper som kommer på besök. Jag sänker kniven och konversationen är igång.
Jag unviker medvetet att bjuda in herrarna, när Posth är med i bilden kan vad som helst hända, det har jag bittert fått erfara flera gånger tidigare, man kan så att säga inte garantera sin egna säkerhet när Posth är med.

Senare på kvällen så ringer Levin mig, han har gömt sig på palace toalett, han är helt anfådd och livrädd, det visar sig att han träffat på "fylle-posth" som han själv kallar sig i det tillståndet.

Nu när jag kom hem från jobbet hittade jag tomma ölflaskor i min trappuppgång, exakt samma som herr Posth förtärde kvällen innan, sov han i min trapp? Eller lämnade han bara liken där för att göra ett "statement"?

// CS 

Kommentarer
Postat av: Posth

Perfekt sammanfattning! Kanske var klokt av dig att inte släppa in oss, troligtvis skulle vi sitta kvar än om så hade skett. Det var Levin jag träffade alltså, hade någt diffust minne av en person som jag pratade en hel del med.

2007-12-01 @ 19:55:18
Postat av: Burta

Posth ringde mig fyra gånger denna kvällen och ville ha någon info. Jag bad honom vänligt dra åt helvete, ångrar inte mitt beslut!
:D

2007-12-02 @ 04:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0