2007 - Ett år med dalar och toppar

Mitt 2007 började den 1/1 som för så många andra. Jag vaknade och var rejält sliten, mannen!! som låg brevid mig hette Alexander Hofmann och vi delade en dubbelsäng. Jag minns speciellt hur jag hade sjukt svårt att andas och när jag väl fick igång hela den apparaten var det ingen sommardoft som mötte mig precis. Detta utspelade sig i sälen hos Mange och vi tackar honom för den trevliga vistelsen. Som parantes så måste det sägas att min sängkamrat åkte på något riktigt virus efter vistelsen och var rejält däckad i drygt två veckor, vad som låg bakom det fick vi aldrig veta....

Tiden flöt på och jag minns speciellt hur vi läste Fek i Februari, ekonomisk styrning, läraren hette Fredrik och var speciell men väldigt snäll. Jag minns hur jag dagen innan omtentan var på hans kontor och frågade om upplägget för morgondagen. Han sa uppmuntrande ord och man fick en annan sida av honom än den man sett på föreläsningarna. Dagen efter skrevs tentan och det kändes väl halvbra, lite frågor vi inte hade pluggat på dök upp minns jag. När jag kom till skolan på måndagen efter tentan kommer beskedet att Fredrik hade dött under helgen, han dog i ett epelepsianfall och kring 30 år. Det var konstigt att någon man precis träffat en dag var borta en annan, jag kände inte Fredrik som person på något sätt men det var ändå en konstig känsla minns jag...
Även här kan flikas in att jag klarade tentan men jag vet inte vem som  rättade den...

Tiden sprang vidare och en resa till Åre hanns med. Det var då jag upptäckte att min fetma var tvungen att behandlas och jag startade min första blogg http//beach007.blogg.se . De gamla inläggen finns kvar om ni vill gå in och läsa. Det började tränas en del och det gick väl mot en bättring men sen shet det sig och jag är just nu klenare och tjockare än någonsin....

Mars månad har jag inga direkta minnen till utan den rullade på.... Sen tog April vid och då började det hända saker. Jägarexamen skaffades och det var en absolut toppupplevelse under 2007, så jävla roligt rent ut sagt. Råder alla att åka till Peter-Lorentz och göra det Lorentz style =) Bo på herrgård, laga mat, skarva, gå på lokala studentpuben och hela den biten. Minnena därifrån hoppas jag finns kvar länge.
För att avsluta April så blev det även en resa till riksgränsen vilken var underbar även den, vädret var rätt kasst men det var fan så roligt. Lärde under den resan känna en väldigt vacker flicka som gjorde att mitt hjärta slog lite snabbare iaf, men ibland rinner sånt ut i sanden och så är livet. Man kan inte vara bitter över sånt nu.

Maj kom mot oss och jag minns hur vi firade valborg på riksgränsens uteställe, en tokig kväll. Varmaste kvällen det här året, eller svettigaste, bror på hur man ser på saker. Det togs lite pinsamma bilder på bussen hem från krogen minns jag att jag tyckte då, i efterhand är man glad över att man kört 110% i många lägen.
Maj avslutades med den årliga brännbollsyran och flera tusen intog Mariehemsängarna för spel. Att man kunde vara proffs i brännboll var en av de stora erfarenheterna från den helgen, bland många andra. Det var även då man märkte att mörkret på riktigt gett sig av från umeå. Minns speciellt hur jag och Mange gick hem från en efterfest sena sena timmen och luften var så himla fräsch och fåglarna sjöng för oss. Goda tider.  Roligt även dagen efter då Tommy Björinge, en god vän, berättar hur han fotat fåglar på vägen hem med sin mobilkamera. Stor konst.

Juni kom och man åkte hem, ville njuta av vädret och sommaren. Sommaren kom aldrig riktigt. GIck och var sjukt rastlös minns jag. Åkte dock till Lycksele för första gången och hälsade på Jonas Boman. Jag och Tommy B rullade dit dagenn då de serverade 100 m tårta mtt på stan. Den helgen var jäkla rolg, tack Jonas!

Juni blev Juli och jag fyllde 22, bjöd till dans på landets gräs. Det lektes och höll på, solen tittade fram och jag tror att alla hade trevligt. Sofia Akterin och Jonas Boman njöt nog inte dagen efter då de inte tog sig ur sängen förens eftermiddagen ; )

August tog vid och jag provade vandring för första gången och insåg att vi har ett underbart vackert land som fler borde njuta av istället för att åka charter till Thailand och allt var det nu är. Vi gick inga längre sträckor men hela idén av att vara ute tillsammans, lyssna, titta, laga stulen lumpenmat och vara i goda vänners lag, det är svårslaget. Det var under den vandringen som hela idén till Absiko föddes också och det är vi oehört glada för. Även om  jag i dagsläget inte har en aning om hur det blir med Abisko med tanke på jobb, semestrar etc. Men håller tummarna, det gör vi absolut.
Augusti flöt på och umeå skulle uppvaktas igen, provade ännu en gång utelivet och hade även då en kanonkväll i många bemärkelser. Fick se och höra norrlands inland och fick blev tusen erfarenheter rikare på en dag bara.

September, oktober och november rullade på. Inspark i början av september, roligt att vara fadder och lära känna nya ansikten, rekommenderas till alla. Vi i Obbola var bäst! Är BÄST! Hösten flöt på och några speciella händelser vet jag inte om det blev, inget att skriva här om hur som. =)

December däremot, månaden just nu, då kom umeå handelshögskolas eu-deligation ner till Bryssel för att besöka parlamentarikerna Hofmann och Björinge i deras penthouse. Vi hade en jävla helg rent ut sagt, mycket som hände i Bryssel stannar i Bryssel men jag lärde mig att grekiskt skulle jag kunna gifta mig ;)

Julen tog vid och hem till Peking flög man, trygga Peking. Saker var sig likt kan man konstatera. Men en trevlg Jul har det varit även om vi inte var full styrka i nya boendet.

Nyårsafton  nu, och jag vet inte vad jag skall göra? Fantastiskt på ett sätt, skrämmande på ett annat. Men jag blir väl en erfarenheter rikare på att stanna hemma. Det var ett tag sen sist =)

Det var allt för detta året!

/Björn Karlström

ps. har jag stavat fel.... så skiter jag i det :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0