Små ord kan ge stor glädje!

Sandin uppmärksammade redan under vår korta vandring i östgötaskogarna vilket classy och utstuderat sätt jag använde mig av vid möten med människor. Därför vill jag bara berätta lite kring det hela, vid ett möte sådär ute i skogen måste man hälsa, det spelar ingen roll om personen ser ut att ha ihjäl en eller tittar åt något annat håll, du MÅSTE slänga iväg ett ?Hej?, men det är där många nöjer sig FEL FEL FEL. Man måste gå steget längre och säga ?Hej Hej?. Alltså ett dubbelt Hej eller ett dubbelt Hallå som givetvis avslutas med ett solskens leende, det går aldrig fel. Som de säger i de där filmerna från väst ?Bulletproof?.

Idag har jag dock även försökt utveckla mina avslutningsfraser i telefon, det har nämligen strulat en del med min post och hyrbil etc. Jag blev väldigt väl omhändertagen hos de bägge kundtjänsterna och på posten ringde de till och med upp någon timma senare då själva avhjälpt mitt problem. Men hur avslutar man då ett sånt samtal på classy sätt? Givetvis önskar man dem en fortsatt bra dag.

 

B- Får tacka så hemskt mycket för hjälpen och hoppas du får en bra dag/en fortsatt bra dag

K- (Skratt) Tack så mycket

 

Några få ord och man gör skillnad, tänk på det folk! Imorgon ska jag leta reda på vart man kan ge blod!

  

Over and out

/B-man


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0