Om de snackar som...

... de gjorde där jag var idag måste vi nog ställa in Abiskoturen ;)

Idag klev jag upp 0515 och tillsammans med Boman for vi till skogs för att leta på björn och älg, dålig lycka måste sägas. Såg lite toppfågel och ren och hunden smet, men den dök upp hos någon kusin så vi for dit och hämta den. Dryga milen, inga jävla konstigheter.
Sen for vi hem mo Bomans farföräldrar, det var vilda diskussioner om björnjakter, grannar, grannar, folk i bygden, polacker etc. Dialketen var av den sorten att inte mer än 5% av Sveriges hela befolkning skulle begripa den, men jag satt där och log, fällde in någon kommentar ibland om hur det var i söder. De antog givetvis att jag var stockholmare... Trevligt var det iaf och maten (älg) var superb. Jag tror jag måste återkomma imorgon eller så med lite mer ingående historier om vistelsen i norrlands inland.
Nu ska det strax börjas med kräftorna och sen, ja, då ses vi i dimman..

Over and out
/B-man

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0