Jag har köpt stavar!

Ja det är faktiskt sant, kan ses som aningens, tjaa vad ska man säga? Vad jag försöker få fram är det faktum att det ser sjukt töntigt ut att knalla runt med ett par stavar, när det inte ens är snö på backen...Känns lite "sådär" kan man lugnt säga, dock är det ack så effektivt. Man jobbar med hela kroppen när man går med stavar än om man powerwalkar utan dem, dock så ämnar jag främst använda dem när jag och min gode granne Björn åker inlines, tro det eller ej, men det är jobbigare att köra med stavar än utan! Självklart ska dessa stavar tas med till de norra breddgraderna!

Kom precis hem från vad Arnold skulle ha beskrivit som "a good pump", körde rygg och tricepsövningar, känns bra att man börjar komma i form igen, sånt som kan vara livsavgörande på toppen av Keb!

Senaste nytt från JS är att han jobbar på sin bloggdebut på denna blogg, han saknade dock internetuppkoppling för tillfället vilket gjorde det svårt att blogga ett inlägg. Jag har även frågat JS om han ska med på en experimentell expedition nästa vecka, det planeras en lång dagsvandring genom okänd terräng i djupaste kolmårdsskogen.
Dock har jag inte fått nåt svar ännu, vore trevligt att inte gå vilse själv dock!

Vad gäller avresedatum för Abisko så föreslår jag början av Juli, vet inte om jag orkar vänta till början av augusti!! Väderförhållanden måste ju självklart kollas upp, tillsammans med mycket annat.

Nästa månad så köper jag den fjällräven-jacka som jag spanat på ett bra tag nu! =)

Fred ute / CS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0